W tym artykule podano odpowiednie wytyczne i środki ostrożności dotyczące demontażu i montażu osi Y i Z drukarki A1 mini.
Demontaż i montaż wymiennych akcesoriów związanych z tym procesem demontażu może być również rozpatrywany w odniesieniu do tego artykułu.
Nr | Nazwa | Zdjęcie |
1 | Silnik osi Z |
|
3 | Łącznik osi Z | |
5 | Silnik osi Y | |
7 | Napinacz osi Y | |
2 | Górna pokrywa osi Z | |
4 | Oś Z | |
6 | Pasek osi Y |
Brak
Model | Położenie | Rysunek | |
Śruba A | M3*8 |
Oś Z (6 szt.) |
|
Śruba B |
M3*14 B0014 |
Górna pokrywa osi Z (1 szt.) |
|
Śruba C | M3*6 |
Silnik osi Z (3 szt.) |
|
Śruba D |
M3*6 B00203 |
Silnik osi Y (4 szt.) |
|
Śruba E |
BT3*8 B0022 |
Y Belt Block(3PCS) |
|
Śruba F |
M3*10 B00208 |
Napinacz osi Y (1 szt.) |
|
Śruba G | MG4*43.5 | Śruba napinacza osi Y (1 szt.) |
W razie potrzeby zapoznaj się z artykułem dotyczącym instalacji podstawy A1 mini, aby zapoznać się z odpowiednimi wcześniejszymi operacjami.
WAŻNE!
Bardzo ważne jest wyłączenie drukarki przed wykonaniem jakichkolwiek prac konserwacyjnych związanych z drukarką i jej układami elektronicznymi, w tym z przewodami głowicy, ponieważ pozostawienie drukarki włączonej podczas wykonywania takich zadań może spowodować zwarcie, które może prowadzić do dodatkowych uszkodzeń elektrycznych i zagrożeń bezpieczeństwa.
Podczas konserwacji lub rozwiązywania problemów z drukarką może być konieczne zdemontowanie niektórych części, w tym hotendu. Proces ten może odsłonić przewody i elementy elektryczne, które mogą potencjalnie spowodować zwarcie, jeśli zetkną się ze sobą lub z innymi metalowymi lub elektrycznymi elementami, gdy drukarka jest nadal włączona. Może to spowodować uszkodzenie elektroniki drukarki i spowodować dalsze uszkodzenia.
Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac konserwacyjnych należy wyłączyć drukarkę i odłączyć ją od źródła zasilania. Zapobiegnie to zwarciom lub uszkodzeniom elektroniki drukarki. W ten sposób można uniknąć potencjalnego uszkodzenia podzespołów elektronicznych drukarki i mieć pewność, że prace konserwacyjne zostaną przeprowadzone bezpiecznie i skutecznie.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania dotyczące postępowania zgodnie z tym przewodnikiem, zgłoś sprawę na Stronie Wsparcia a zespół Bambu dołoży wszelkich starań, aby szybko odpowiedzieć i zapewnić Ci potrzebną pomoc.
Wykręć 6 śrub A i usuń oś Z.
Wykręć 1 śrubę B i zdejmij górną pokrywę osi Z.
Usuń 3 śruby C. Poluzuj 2 śruby dociskowe i wyjmij silnik Z.
Poluzuj pozostałe 2 śruby dociskowe i zdejmij łącznik i podkładkę.
Naciśnij sprężynę napinającą Y i ustaw stan naprężenia. Wykręć 3 śruby D i wyjmij silnik Y.
Zdejmij pasek Y, odkręcając 3 śruby E. Otwórz zacisk paska i zdejmij pasek Y.
Zdejmij zabezpieczenie przed obrotem, odkręcając 1 śrubę napinającą F. Zdejmij napinacz Y, odkręcając 1 śrubę G i nakrętkę.
Włóż śrubę wału przez kwadratowy otwór. Zamocuj napinacz Y na śrubie wału i zabezpiecz je nakrętką. Dokręć śrubę i nakrętkę za pomocą klucza imbusowego H2.0.
Zamontuj płytkę antyobrotową i luźno dokręć jedną śrubę F, umożliwiając jej częściowe zabezpieczenie.
Sprawdź kierunek paska Y i przeciągnij go przez koło pasowe, jak pokazano na schemacie.
Nałóż niewielką ilość kleju błyskawicznego na powierzchnię zębów bloku montażowego paska. Przymocuj pasek powierzchnią zębów skierowaną w dół do bloku dociskowego. Upewnij się, że oba końce paska stykają się ze sobą.
Zamontuj drugi blok dociskowy paska, dopasowując go do trzech otworów na śruby i przykręć trzy śruby E.
Przełóż silnik Y przez wspornik montażowy silnika, upewniając się, że orientacja kabla jest prawidłowa. Zawieś koło pasowe na pasku Y, a następnie zamontuj je na miejscu. Zamocuj silnik Y na miejscu, dokręcając trzy śruby D.
Naciągnij sprężynę i poruszaj paskiem Y w przód i w tył, aby potwierdzić płynne działanie. Po potwierdzeniu dokręć śrubę napinającą F, aby zabezpieczyć napięcie.
Obróć śrubę pociągową zgodnie z rysunkiem, aby odsłonić płaską powierzchnię śruby.
Włóż podkładki i zrównaj położenie górnego gwintu złącza z płaską powierzchnią śruby pociągowej. Zamontuj sprzęgło na śrubie pociągowej osi Z i mocno dokręć dwie śruby dociskowe.
Sprawdź orientację kabla silnika i obróć wał silnika, aby wyrównać płaską powierzchnię wału z górnym położeniem sprzęgła.
Zamocuj silnik Z na miejscu, dokręcając dwie śruby dociskowe. Następnie zamocuj silnik Z, dokręcając trzy śruby C.
Uwaga: Sprawdź teraz, czy górny koniec pręta gwintowanego znajduje się w pobliżu pozycji środkowej. Jeśli nie, możesz wyregulować położenie śruby, ponownie blokując śrubę silnika Z.
Zamontuj górną pokrywę osi Z i dokręć jedną śrubę B, aby zabezpieczyć ją na miejscu.
Połącz ze sobą słupki osi Z i Y, upewniając się, że otwory na śruby są wyrównane. Zamocuj oś Z i Y na miejscu, dokręcając sześć śrub A.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.