Oś Y drukarki A1 wykorzystuje w całości metalowe koło prowadzące, a ten system szyn sprawia, że użytkownicy nie muszą często regulować elementów ruchu A1. Jednak regularne smarowanie i czyszczenie są wymagane, aby zmniejszyć zużycie i hałas, zapewnić dokładność i żywotność drukarki oraz skutecznie zapobiegać rdzewieniu szyny prowadzącej. Każda drukarka jest smarowana w pewnym stopniu przed opuszczeniem fabryki, ale na maszynę nakładana jest tylko niewielka ilość smaru. Dzieje się tak dlatego, że w przypadku nałożenia nadmiernej ilości smaru może on kapać na obudowę podczas transportu, wpływając na jej wygląd.
Dlatego zdecydowanie zalecamy sprawdzenie nasmarowanie osi Y po rozpakowaniu drukarki, aby upewnić się, że smar równomiernie pokrywa całą szynę prowadzącą. W przypadku stwierdzenia niewystarczającego nasmarowania należy zapoznać się z poniższym przewodnikiem dotyczącym smarowania osi Y A1.
Przy codziennym użytkowaniu zalecamy smarowanie prowadnicy osi Y raz w miesiącu. Dodatkowo, gdy pojawi się monit o smarowanie, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby nasmarować szynę prowadzącą osi Y.
Biorąc pod uwagę opinie użytkowników dotyczące lepkości smaru i jego potencjału przyciągania kurzu i zanieczyszczeń, przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy weryfikacyjne i zdecydowaliśmy się na wymianę smaru szyny osi Y w drukarce A1. Dlatego też w przypadku prowadnicy osi Y modelu A1 zalecamy do stosować olej smarowy. Jeśli wcześniej stosowałeś smar, zalecamy przejście na olej smarowy do celów przyszłej konserwacji. Podczas procesu smarowania można również wytrzeć smar z szyny prowadzącej, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi nakładania oleju smarowego.
Przyjazne przypomnienie:
W pudełku z akcesoriami znajdują się dwa rodzaje smarów, jeden to olej smarowy, a drugi to smar. Opakowanie może się różnić w zależności od partii, dlatego prosimy o zapoznanie się z rzeczywistym opakowaniem, które otrzymałeś. Oto wprowadzenie do odpowiednich zastosowań:
Przeznaczenie oleju smarowego: Stosowany do szyny liniowej osi X, szyny prowadzącej osi Y i eliminowania hałasu kół napinających.
Przeznaczenie smaru: Stosowany do smarowania śrub pociągowych i zębatek ekstrudera.
Należy pamiętać, że surowo zabrania się stosowania smaru na szynie liniowej osi X.
Oprócz oleju smarowego znajdującego się w pudełku z akcesoriami można również użyć „Produktu wielofunkcyjnego WD-40” (w dużych i małych butelkach) do smarowania szyny liniowej osi X, szyny prowadzącej osi Y i Śruba pociągowa osi Z. (Kliknij tutaj, aby przejść do polecanego sklepu). Zarówno A1, jak i A1 mini wykorzystują do smarowania „Produktu wielofunkcyjnego WD-40”, a ich metody działania są takie same. Dlatego też możesz zapoznać się z filmem zawierającym instrukcję obsługi.
Kup autentyczny „Produkt wielofunkcyjny WD-40”.
Nie testowaliśmy innych rodzajów olejów smarowych i nie możemy określić, czy mogą one mieć niekorzystny wpływ na szynę ślizgową osi Y (w tym między innymi na korozję i zużycie łożysk i wałów stalowych).
Podczas operacji należy zachować ostrożność i uważać, aby olej smarowy nie zetknął się z powierzchnią teksturowanej płyty roboczej. W razie potrzeby zaleca się zdjęcie teksturowanej płyty ze stołu podczas operacji.
W ten sam sposób nałóż olej smarowy na pozostałe sekcje wału stalowego.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl. za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.