Ważne przypomnienie: Złącza cewek czujników wirowych w H2D charakteryzują się kompaktową konstrukcją. Podczas demontażu złącza należy trzymać je ręką za podstawę i unieść prostopadle do powierzchni płytki PCB, aby je odblokować. Nigdy nie należy stosować siły w kierunku poziomym, aby uniknąć uszkodzenia złącza.
Niniejszy artykuł zawiera wskazówki i środki ostrożności dotyczące demontażu i montażu głowicy H2D. Demontaż i montaż wymiennych akcesoriów związanych z tym procesem demontażu można również przeprowadzić, zapoznając się z tym artykułem.
Bardzo ważne jest wyłączenie drukarki przed wykonaniem jakichkolwiek prac konserwacyjnych związanych z drukarką i jej układami elektronicznymi, w tym z przewodami głowicy, ponieważ pozostawienie drukarki włączonej podczas wykonywania takich zadań może spowodować zwarcie, które może prowadzić do dodatkowych uszkodzeń elektrycznych i zagrożeń bezpieczeństwa.
Podczas konserwacji lub rozwiązywania problemów z drukarką może być konieczne zdemontowanie niektórych części, w tym hotendu. Proces ten może odsłonić przewody i elementy elektryczne, które mogą potencjalnie spowodować zwarcie, jeśli zetkną się ze sobą lub z innymi metalowymi lub elektrycznymi elementami, gdy drukarka jest nadal włączona. Może to spowodować uszkodzenie elektroniki drukarki i spowodować dalsze uszkodzenia.
Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac konserwacyjnych należy wyłączyć drukarkę i odłączyć ją od źródła zasilania. Zapobiegnie to zwarciom lub uszkodzeniom elektroniki drukarki. W ten sposób można uniknąć potencjalnego uszkodzenia podzespołów elektronicznych drukarki i mieć pewność, że prace konserwacyjne zostaną przeprowadzone bezpiecznie i skutecznie.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania dotyczące postępowania zgodnie z tym przewodnikiem, zgłoś sprawę na Stronie Wsparcia a zespół Bambu dołoży wszelkich starań, aby szybko odpowiedzieć i zapewnić Ci potrzebną pomoc.
Zdecydowanie zaleca się zakup dwóch wysokiej jakości kluczy imbusowych, co znacznie usprawni naprawę. Jeśli śrubokręt straci właściwości magnetyczne, można go ponownie namagnesować za pomocą magnesu na głowicy.
Opuść stół grzejny na ekran i upewnij się, że głowica ma temperaturę pokojową, a następnie wyłącz drukarkę.
¶ Krok 2: Wyjmij rurkę PTFE z wnętrza i z tyłu komory
Uchwyć górną część przedniej pokrywy głowicy i unieś ją do góry.
Naciśnij czarny pierścień zewnętrzny, aby odblokować dwa złącza nad ekstruderem oraz na górnym i dolnym końcu bufora, a następnie wyciągnij dwie rurki PTFE z lewej i prawej strony. Złącze bufora można przesunąć w prawo, aby ułatwić odblokowanie.
Następnie odblokuj złącze pneumatyczne na złączu podającym z tyłu drukarki i wyjmij rurkę PTFE.
Blokada przepływu znajduje się na pręcie podnoszącym. Przesuwając pręt, bloker przepływu będzie się poruszał w lewo i w prawo. Jeśli musisz zdemontować głowicę, a blokada przepływu blokuje głowicę, musisz najpierw przesunąć korbowód blokady przepływu, aby odsunąć blokadę przepływu przed jej wyjęciem, aby zapobiec jej przypadkowemu wygięciu podczas demontażu głowicy. Podczas przenoszenia, blokada przepływu może nie zostać od razu wsunięta na miejsce ze względu na ograniczenie kąta nachylenia korbowodu. W takim przypadku należy wykonać ruch zgrubny, a następnie dokonać precyzyjnej regulacji, aby upewnić się, że blokada przepływu jest całkowicie na swoim miejscu.
Zdejmij silikonową osłonę z hotendu, który nie jest blokowany przez blokadę przepływu, odblokuj klamrę, aby zdemontować hotend i wstępnie zamocuj klamrę zespołu grzewczego.
Przesuń korbowód blokady przepływu, aby przesunąć blokadę przepływu na drugą stronę, zdejmij silikonową osłonę z pozostałej hotendu, odblokuj klamrę, aby zdemontować hotend i wstępnie zamocuj klamrę zespołu grzewczego.
Po zdemontowaniu hotendów możesz namagnesować klucz imbusowy, przyczepiając go do magnesu na hotendzie, co ułatwi późniejsze wykręcenie śrub.
¶ Krok 4: Zdemontuj kanał powietrza wentylatora chłodzącego wydruk
Odkręć 4 śruby i wyjmij kanał powietrza go w dół. Możesz ostrożnie pociągnąć kanał powietrza w dół, jak pokazano na rysunku.
Wykręć 4 śruby, oderwij taśmę zabezpieczającą z wtyczki i odłącz wtyczkę. Możesz pozostawić zdjętą taśmę na płycie zasilania, aby ułatwić późniejszą instalację.
Należy pamiętać, że tego typu wtyczkę należy podnosić po przekątnej od płaszczyzny, a nie ciągnąć wzdłuż przewodu. Postępuj zgodnie z instrukcjami wideo, aby uniknąć uszkodzenia wtyczki.
¶ Krok 6: Odłącz wtyczki i wyjmij płytkę przyłączeniową TH
Odłącz kolejno wtyczkę silnika przełączającego, wtyczkę płyty TH, wtyczkę zespołu grzejnego prawego hotendu, wtyczkę zespołu grzejnego lewego hotendu wraz z podkładką piankową (wtyczka lewego zespołu grzejnego hotendu znajduje się na płycie TH, podkładka piankowa znajduje się na płytce przyłączeniowej TH) oraz wtyczkę silnika podnoszącego od płyty przyłączeniowej TH. Należy pamiętać, że kable FPC są zabezpieczone zaciskami, które należy odblokować przed wyciągnięciem kabli FPC.
Podczas odrywania podkładki piankowej z wtyczki lewego zespołu grzejnego hotendu, zaleca się najpierw poluzować zatyczkę, a następnie oderwanie jej od dołu do góry. Zapewni to integralność podkładki piankowej.
Odkręć dwie śruby mocujące na płytce przyłączeniowej TH, chwyć boki płytki przyłączeniowej jedną ręką, a drugą delikatnie potrząśnij w pobliżu wtyczki silnika przełączającego, aby wyjąć płytkę przyłączeniową TH.
¶ Krok 7: Odłącz wtyczki płyty głównej TH i wyjmij kamerę dyszy
Odłącz kolejno wtyczkę serwosilnika ekstrudera, wtyczkę płytki czujnika głowicy, wtyczkę kamery głowicy, wtyczkę kamery dyszy, wtyczkę lewego czujnika wirowego, wtyczkę prawego czujnika wirowego i wtyczkę silnika podnoszenia Halla na płycie głównej TH.
W tym kroku należy użyć pęsety do usunięcia warstwy kleju z kabli FPC kamery głowicy i kamery dyszy.
Odklej taśmy z lewego i prawego czujnika wirowego, odłącz złącza, a na koniec odłącz wtyczkę czujnika Halla silnika podnoszenia.
Wyjmij kabel lewego zespołu grzejnego hotendu, lewą wtyczkę czujnika wirowego, prawą wtyczkę czujnika wirowego oraz kabel silnika podnoszącego z dwóch gniazd poniżej.
Odkręć dwie śruby mocujące kamerę dyszy i zdejmij kamerę dyszy.
Odkręć pozostałe dwie śruby mocujące płytkę TH, delikatnie unieś płytkę TH od dołu, aby zrobić miejsce na wyjęcie wentylatora hotendu, wyciągnij kabel wentylatora hotendu i odłącz złącze wentylatora hotendu.
Wyjmij odcinek łańcucha kablowego znajdujący się najbliżej uchwytu prowadnicy kablowej na głowicy i wyciągnij z niego około czterech odcinków kabla.
Dociśnij płytkę TH w dół, aby uzyskać dłuższy odcinek kabla, ułatwiając wyciągnięcie dwóch kabli z płytki TH. Podczas wyciągania kabli możesz to zrobić, pociągając je do góry od dołu.
¶ Krok 8: Zdejmij pokrywę płytki AP, bufor i odłącz kabel USB-C oraz kabel MC-TH
Odkręć jedną śrubę z pokrywy płytki AP i zdejmij pokrywę płytki AP.
Odłącz wtyczkę USB od płytki AP i wyciągnij kabel USB-C z gniazda do zarządzania kablami.
Kabel MC-TH ma dwa złącza: jedno to złącze komunikacyjne, a drugie to złącze konwersji zasilania. Naciśnij zatrzask, aby odblokować i odłączyć dwa złącza kabla MC-TH.
Odkręć cztery śruby bufora, poluzuj bufor, odsłaniając kabel USB-C i kabel MC-TH w środku.
Odłącz prowadnicę kablową od górnej ramki pokrywy, postępuj zgodnie ze strzałkami, aby najpierw zdjąć górną połowę prowadnicy, a następnie całkowicie ją wyciągnij.
Poluzuj i zdejmij dwa organizery rurowe z prowadnicy kablowej i wyciągnij kabel USB-C i kabel MC-TH z prowadnicy.
Po wykonaniu tego kroku kabel USB-C, płytka TH i prowadnica kablowa będą znajdować się osobno.
Upewnij się, że kabel FPC kamery dyszy nie jest przyklejony do tylnej pokrywy silnika podnośnika, a następnie użyj pęsety, aby podważyć tylną pokrywę silnika podnośnika.
Odkręć dwie śruby mocujące wentylator hotendu, które znajdują się w rowku plastikowej ramki. Włóż klucz imbusowy w kierunku pokazanym na schemacie, aby je poluzować. Zdecydowanie zaleca się użycie klucza imbusowego z końcówką magnetyczną. Jeśli klucz imbusowy nie jest magnetyczny, można go namagnesować za pomocą magnesu na hotendzie.
Chwyć dolną część wentylatora hotendu i popchnij ją do tyłu, aby wyjąć wentylator hotendu.
Odkręć trzy śruby, popchnij do tyłu i wyjmij silnik podnoszący. Dolna śruba, która nie jest dobrze widoczna, znajduje się pod kablem FPC, jak pokazano na schemacie.
Użyj klucza imbusowego H2.0, aby wykręcić sześć śrub mocujących (dwie górne śruby: BT2.6x8*2, a pozostałe cztery śruby: M2.5x8*2). Odkręcając dwie śruby u dołu prowadnicy filamentu ekstrudera, należy najpierw przytrzymać nóż, a następnie je wykręcić.
Ponieważ dwie śruby u dołu prowadnicy filamentu ekstrudera są głęboko osadzone, ich całkowite odkręcenie może spowodować ich wypadnięcie w pobliżu noża i prowadnicy filamentu ekstrudera. W takim przypadku należy delikatnie potrząsnąć ekstruderem, aby wyjąć te śruby po wyjęciu modułu ekstrudera.
Podczas demontażu modułu ekstrudera można użyć pęsety do spłaszczenia wewnętrznych kabli w szczelinie nad głowicą, aby zapobiec ich zagięciu i utrudnieniu demontażu modułu ekstrudera.
Następnie należy spłaszczyć kable z tyłu i palcami odchylić osłonę silnika ekstrudera na zewnątrz, aby wyjąć ekstruder pod kątem, unikając kolizji między osłoną silnika ekstrudera a ramą środkową. Na koniec należy odłączyć kabel czujnika Halla ekstrudera.
Delikatnie potrząsnąć zdemontowanym modułem ekstrudera nad stołem grzejnym, aby wytrząsnąć wszelkie wewnętrzne śruby. Następnie uporządkuj i przechowuj wszystkie śruby w odpowiedni sposób, aby zapobiec ich zgubieniu.
Lewy kanał powietrzny wentylatora hotendu jest zamocowany jedną śrubą, a prawy kanał powietrzny wentylatora hotendu dwiema śrubami. Odkręć trzy śruby, aby zdemontować lewy i prawy kanał powietrzny wentylatora hotendu.
Odkręć łącznie 6 śrub z uchwytów paska po obu stronach głowicy.
Następnie należy odkręcić łącznie 8 śrub mocujących wózek szynowy i prowadnicę liniową – po 4 śruby z każdej strony.
Ten krok wymaga użycia wysokiej jakości narzędzia do głowicy klucza, ponieważ dobre narzędzie może znacznie usprawnić demontaż. Jeśli brakuje Ci takiego narzędzia lub nie masz wystarczającej siły, aby zastosować moment obrotowy wymagany do obrócenia śrubokręta, zaleca się użycie klucza imbusowego dołączonego do zestawu akcesoriów oraz płaskiego śrubokręta z krótką rękojeścią dołączonego do części zamiennych. Dodatkowo, namagnesuj głowicę śrubokręta za pomocą magnesu na głowicy, postępując zgodnie z sugestiami zawartymi w tym przewodniku, aby skutecznie poluzować te 8 śrub.
Użyj pęsety lub płaskiego narzędzia, aby podważyć osłony lewej i prawej diody LED. Możesz nacisnąć kciukiem górną ramkę osłony, aby lekko ją odkształcić, ułatwiając włożenie narzędzia do podważania.
Użyj klucza imbusowego, aby zrobić mały otwór w piankowej podkładce pośrodku ramki górnej osłony. Przesuń wózek szyny na środek i włóż klucz imbusowy. Krótkim końcem klucza imbusowego odkręć i wyjmij śrubę.
Następnie odkręć cztery śruby z boku prowadnicy liniowej i dwie śruby z dołu wózka.
Po odkręceniu wszystkich śrub możesz zdemontować zespół osi X. Podczas demontażu zespołu osi X, najpierw odłącz prawą stronę prowadnicy liniowej od wózka, następnie odłącz lewą stronę prowadnicy liniowej od wózka i przechyl, aby zdemontować zespół osi X.
Nałóż taśmę klejącą bez śladu na obie strony głowicy. Jeśli taśma klejąca bez śladu jest niedostępna, możesz umieścić paski papieru na zespole osi X i przykleić je przezroczystą taśmą. Celem tego kroku jest ograniczenie ruchu głowicy i zapobieżenie jej bezpośredniemu wysunięciu się podczas demontażu zespołu osi X.
Przesuń wózki szynowe wzdłuż osi Y tak, aby oba wózki były przesunięte (jeden przed drugim). Ręcznie wyrównaj wózki, aby upewnić się, że są wypoziomowane. Włóż szyny liniowe do wózków.
Przesuń szynę w kierunku przednich drzwiczek, aż się zatrzyma, i użyj sztywnej ramy przy przednich drzwiczkach, aby ograniczyć jej położenie i upewnić się, że szyna jest całkowicie pozioma.
Wkręć lewą i prawą śrubę nad szyną, aby ją zabezpieczyć. Zaleca się użycie krótkiego śrubokręta dołączonego do zestawu i magnesu do namagnesowania końcówki śrubokręta.
Następnie wkręć kolejno dwie śruby po bokach. Jeśli zapomnisz o położeniu otworu na śrubę, zapoznaj się z instrukcją demontażu.
Wkręć jedną śrubę po każdej stronie szyny, aby całkowicie ją dokręcić.
Zerwij taśmę antypoślizgową z obu stron szyny.
Wyrównaj klamrę u dołu i dociśnij osłony diod LED po obu stronach.
Zablokuj 6 śrub blokujących pasek po obu stronach wspornika szyny podnoszącej dyszę. Ponieważ pasek ma określone napięcie, podczas montażu 3 śrub po lewej stronie można przesunąć głowicę maksymalnie w prawo, użyć ramy jako punktu podparcia i mocno docisnąć blokadę paska. Podobnie, podczas montażu 3 śrub po prawej stronie, można przesunąć głowicę maksymalnie w lewo.
¶ Krok 2: Zamontuj lewy i prawy zespół grzejny hotendu
Zamontuj osłonę kablową zgodnie z filarem pozycjonującym (osłona kablowa jest połączona z podstawą grzejną lewego hotendu), a następnie zamontuj lewą podstawę grzejną hotendu, wyrównaj otwory na śruby i dokręć 4 śruby. Należy pamiętać, że podstawa musi być zamontowana na swoim miejscu, równo z powierzchnią i bez szczelin. Jeśli śruby nie są gładkie, można lekko potrząsnąć podstawą lub wymienić śruby.
Zamontuj osłonę przeciwwiatrową, a następnie dokręć 2 śruby. Zwróć uwagę na kolejność montażu – najpierw zamontuj osłonę kablową, tak aby znajdowała się pod szybą.
Zamontuj prawą płytę izolacyjną podstawy grzejnej hotendu i podstawę. Upewnij się, że podstawa jest przymocowana do dwóch czarnych bloków ograniczających powyżej i jest wypoziomowana. Wyrównaj otwory na śruby i dokręć trzy śruby.
Sprawdź wzrokowo, czy lewa i prawa podstawa grzejna hotendu są równoległe, a następnie dokręć trzy śruby.
Włóż kabel zespołu grzewczego prawej głowicy do gniazda kabla w uchwycie kamery głowicy. Po włożeniu, przesuwaj kabel tam i z powrotem, tak aby grubszy kabel z gumową osłoną znajdował się blisko wycięcia, aby zapobiec jego wypadnięciu w przyszłości.
Użyj otworów pozycjonujących, aby zamontować uchwyt kamery, wyrównaj otwory na śruby i zablokuj dwie śruby.
Przeprowadź kabel czujnika wirowego przez otwór nad podstawą grzewczą prawej głowicy do tyłu głowicy. Zainstaluj prawy czujnik wirowy zgodnie z położeniem otworu na śrubę i dokręć 2 śruby.
Przeprowadź kabel Halla przez kwadratowy otwór w uchwycie do tyłu głowicy.
Podczas montażu modułu podwójnego ekstrudera należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić 3 kabli FPC. Najpierw należy docisnąć silnik przełączający FPC, aby zapobiec zwijaniu się kabla i utrudnianiu gwintowania. Po montażu, koła zębate będą dobrze zamocowane, a przekładnie nie będą wystawać. Punkty ograniczające po lewej i prawej stronie stykają się z plastikową ramą środkową, a 6 śrub (2 rodzaje) jest zablokowanych.
Włóż złącze Halla ekstrudera w lewym górnym rogu ekstrudera w szczelinę głowicy.
Za pomocą klucza imbusowego H2.0 dokręć sześć śrub mocujących (dwie górne śruby: BT2.6x8*2, pozostałe cztery śruby: M2.5x8*2). Podczas montażu dwóch śrub pod podwójną prowadnicą filamentu ekstrudera, możesz przytrzymać nóż, a następnie wkręcić śruby.
Zamknij klamrę podstawy grzejnej lewej głowicy i pociągnij głowicę w dół, aby przesunąć szynę podnoszącą dyszę w dół.
Ręcznie obróć wirnik silnika podnoszącego, tak aby ramię wahacza łożyska było skierowane w dół. Pociągnij szynę podnoszącą dyszę na głowicy w dół, tak aby wolne gniazdo suwaka było skierowane w dół. Celem tego kroku jest upewnienie się, że łożysko wahacza będzie płynnie osadzone w uchwycie podczas montażu silnika.
Odsuń kable na bok, aby zapobiec ich przytrzaśnięciu, wyrównaj otwory w łożyskach i zamontuj zespół silnika podnoszącego na głowicy.
Po montażu możesz ręcznie obrócić wirnik silnika podnoszącego bez wcześniejszego dokręcania śrub, aby sprawdzić, czy lewa głowica podnosi się i opada prawidłowo oraz czy blokada przepływu płynnie przełącza się między lewą i prawą głowicą.
Po upewnieniu się, że funkcja podnoszenia działa prawidłowo, dokręć trzy śruby. Dolna śruba jest słabo widoczna i znajduje się w dolnej tylnej części taśmy FPC, jak pokazano na rysunku.
Zamontuj wentylator i przeciągnij kabel silnika podnoszącego przez otwór we wsporniku wentylatora. Ułóż kable i odsuń wszystkie pozostałe kable na bok, aby uniknąć ich zgniecenia. Po zamontowaniu wentylatora, przed dokręceniem śrub, upewnij się, że żaden kabel nie jest zgnieciony.
Od góry do dołu i od lewej do prawej, kable, które należy sprawdzić, to kolejno: silnik przełączający, serwosilnik ekstrudera, kabel 3 w 1, kamera głowicy, kamera dyszy, lewy i prawy czujnik wirowy, czujnik Halla i kabel silnika podnoszenia (ten ostatni przechodzi przez otwór za wirnikiem silnika).
Dokręć dwie śruby i zamknij pokrywę silnika podnoszenia.
Włóż kabel USB-C z tyłu płytki TH. Pamiętaj, aby podczas wkładania strona z literą „T” była skierowana do góry i upewnij się, że jest włożony na swoim miejscu (aż do momentu, gdy nie będzie można go dalej wsunąć).
Włóż kolejno kabel USB-C i kabel głowicy do płytki MC do uchwytu prowadnicy kablowej. Podczas wkładania kabli, najpierw włóż mały odcinek od dołu, a następnie wsuń je od dołu do góry.
Po upewnieniu się, że płytka TH nie jest zaczepiona o żadne kable, wyciągnij 2 kable z górnej części głowicy i włóż wtyczkę wentylatora chłodzącego hotend na odpowiednią długość. Metalową stroną lutu do góry wciśnij ją od góry do dołu. Po wciśnięciu ponownie wygładź ją palcami, aby upewnić się, że styk jest prawidłowy. Następnie ukryj kabel wentylatora z wycięcia w pobliżu gniazda z tyłu płytki TH.
Po upewnieniu się, że wszystkie pozostałe wtyczki nie są dociśnięte przez płytkę TH, użyj otworów na śruby, aby zlokalizować, zamontować płytkę TH i zablokować dwie śruby na górze. Od góry do dołu i od lewej do prawej, kable, które należy sprawdzić, to kolejno: kabel silnika przełączającego, kabel serwosilnika ekstrudera, złącze płytki połączeniowej TH, kabel Halla ekstrudera, kabel kamery głowicy, kabel kamery dyszy, lewe i prawe złącza czujnika wirowego, kabel Halla podnoszenia, kabel silnika podnoszenia oraz kable lewego i prawego zespołu grzewczego hotendu.
Po włożeniu kabla USB-C i kabla łączącego głowicę z płytką MC do uchwytu łańcucha kablowego, włóż dwa kable do prowadnicy kablowej, pustą strukturą skierowaną do przodu, zaczynając od końca z wypustkami u góry i u dołu.
Cienki kabel znajduje się wewnątrz, a gruby na zewnątrz, co oznacza, że gruby kabel (MC-TH) dociska cienki kabel (USB-C) do dwóch kabli.
Pociągnij dwa kable do tyłu, aby utrzymać dwa kable w prowadnicy kablowej głowicy w stanie ani luźnym, ani napiętym, i wepnij łańcuch kablowy do uchwytu.
Wpnij pierwszy zacisk w górną część ósmego łańcucha kablowego. Podczas montażu klipsa zwróć uwagę na karbowany rowek na górze.
Następnie wepnij drugi zacisk 10 sekcji od pierwszego (sekcja, w której znajduje się pierwszy zacisk, nie jest liczona).
Podczas montażu łańcucha kablowego przechyl go w dół w lewo, omijając platformę w prawym górnym rogu, zamontuj drugi koniec łańcucha kablowego na górnej ramie pokrywy, a następnie przechyl i dociśnij go w okręgu. Po zamontowaniu możesz pociągnąć łańcuch kablowy w lewo i w prawo, aby sprawdzić, czy się wysuwa, i sprawdzić, czy górny i dolny koniec łańcucha kablowego są wypoziomowane oraz czy górna rama i koniec łańcucha kablowego są ze sobą połączone.
¶ Krok 10: Zainstaluj pokrywę płytki AP, bufor filamentu, kabel USB-C i kabel łączący głowicę z płytką MC
Ułóż kabel USB-C i kabel łączący głowicę z płytką MC wzdłuż gniazda kabla, a następnie ponownie zainstaluj bufor, dociśnij bufor jedną ręką, aby zapobiec jego wypadnięciu, a drugą ręką dokręć cztery śruby bufora.
Po podłączeniu kolejno dwóch wtyczek rozgałęźnych kabla łączącego głowicę z płytką MC, włóż kabel łączący głowicę z płytką MC i kabel USB-C do zacisku i zamknij zacisk.
Włóż kabel USB-C do zacisku z boku i włóż wtyczkę do płytki AP. Litera A musi być skierowana do przodu i wciśnij USB-C do oporu.
Ułóż kable, szczególnie wlot i wylot rurki w pobliżu bufora, tak aby nie były blokowane przez 2 wtyczki rozgałęźne kabla łączącego głowicę z płytką MC. Zaleca się ukrycie małej wtyczki za dużą wtyczką.
Zamontuj osłonę kabla AP, najpierw włóż tylną połowę, następnie przednią, dociśnij ją, wyrównaj z otworem na śrubę i zablokuj 1 śrubą.
¶ Krok 11: Podłącz wtyczkę do płytki TH i zainstaluj kamerę dyszy
Najpierw włóż kabel Halla silnika podnoszącego do małego gniazda, a następnie włóż kolejno prawy i lewy kabel czujnika wirowego do małego gniazda. Włóż kabel Halla silnika podnoszącego do wtyczki, upewnij się, że głowica kabla FPC jest całkowicie włożona do wtyczki (biała linia jest ustawiona poziomo, co oznacza, że kabel FPC jest włożony na miejscu), a następnie zatrzaśnij gniazdo.
Następnie załóż prawą wtyczkę czujnika wirowego metalową stroną do góry, wyrównaj interfejs i dociśnij do wtyczki; w ten sam sposób załóż lewą wtyczkę cewki prądów wirowych, zagnij nadmiar przewodu i przyklej taśmę octanową z powrotem do lewej i prawej wtyczki czujnika wirowego dyszy.
Włóż wtyczkę kamery głowicy. Po całkowitym zamontowaniu pamiętaj o użyciu kleju z tyłu kabla, aby przykleić go do wspornika wentylatora hotendu.
Wkręć dwie śruby mocujące kamerę dyszy, włóż wtyczkę kamery dyszy, a po całkowitym zamontowaniu użyj kleju z tyłu kabla, aby przykleić go do pokrywy silnika.
Wtyczki i kable kamery dyszy, kamery głowicy i silnika podnoszącego są do siebie podobne. W tym przypadku wystarczy włożyć wtyczki obu kamer, a silnik podnoszący zostanie włożony do płytki przyłączeniowej ekstrudera. Podczas wkładania wtyczek, nie należy używać niewłaściwych części, aby uniknąć nieprawidłowości podczas włączania, a nawet trwałego uszkodzenia.
Na koniec włóż kolejno wtyczkę kabla Halla ekstrudera i wtyczkę kabla serwomotoru ekstrudera. Należy również upewnić się, że białe przewody na końcach kabli są połączone równolegle. Kabel serwomotoru ekstrudera znajduje się poniżej kabla silnika przełączającego i jest krótszy.
¶ Krok 12: Zainstaluj płytkę połączeniową TH i podłącz ją
Z tyłu płytki połączeniowej ekstrudera znajdują się dwa metalowe kołki. Dopasuj je do metalowych otworów na płytce TH i włóż je. Dociśnij, delikatnie potrząsając, aby upewnić się, że płytka połączeniowa ekstrudera jest zamontowana na swoim miejscu.
Następnie dokręć dwie śruby mocujące na płytce połączeniowej ekstrudera.
Włóż kabel FPC czujnika głowicy bocznej w szczelinę między płytką TH a płytką połączeniową ekstrudera, a następnie podłącz kolejno złącze silnika podnoszącego, wtyczkę lewego zespołu grzejnego hotendu, wtyczkę prawego zespołu grzejnego hotendu, złącze płytki TH i przewód połączeniowy silnika przełączającego.
Podłączając kable silnika podnoszącego, płytki TH i silnika przełączającego, upewnij się, że główka kabla FPC jest całkowicie włożona do wtyczki (wszystkie wtyczki tych trzech FPC mają poziomą linię, a pozioma linia wskazuje, że kabel FPC jest włożony na miejsce), a następnie zatrzaśnij gniazdo. Na koniec delikatnie złóż kabel FPC palcami.
Podłączając wtyczki lewego i prawego zespołu grzejnego hotendu, należy rozsądnie zaplanować okablowanie. Przeprowadź lewy przewód zespołu grzejnego hotendu przez szczeliny kablowe u dołu i z powrotem, aby zapobiec jego poluzowaniu.
Następnie włóż lewą wtyczkę zespołu grzejnego hotendu do odpowiedniego złącza na płycie TH i ponownie dociśnij piankę.
Podłączając prawy zespół grzejny hotendu, najpierw przeprowadź prawy przewód zespołu grzejnego hotendu przez szczelinę kablową z tyłu, a następnie włóż wtyczkę do płyty TH.
Przewód lewego zespołu grzejnego hotendu należy umieścić w szczelinie kablowej. Przed montażem kanału powietrznego wciśnij kabel zespołu grzewczego w szczelinę, aby zapobiec uciskaniu go przez kanał powietrzny.
Najpierw zamontuj przednią 1/4 kanału powietrznego, aby łatwiej było odchylić tylną połowę kanału powietrznego i uniknąć kolizji z kamerą dyszy. Następnie chwyć tylną połowę kanału powietrznego i popchnij ją do góry.
Po wciśnięciu, zegnij dwa boki kanału powietrznego na zewnątrz, zaciśnij oba boki kanału powietrznego na głowicy, a następnie mocno zaciśnij kanał powietrzny do góry.
Następnie dociśnij górną część przedniego kanału powietrznego do przodu, aby całkowicie go dopasować, nie pozostawiając żadnych szczelin.
Za pomocą klucza imbusowego H2.0 dokręć cztery śruby mocujące (BT3x8).
¶ Krok 15: Zamontuj rurki PTFE w komorze i z tyłu komory
Przełóż dwie rurki PTFE przez otwory z boku klamry prowadnicy kablowej i włóż je do dwóch złączy pneumatycznych z jednej strony zderzaka. Następnie włóż drugi koniec rurki PTFE do dwóch złączy pneumatycznych nad ekstruderem.
Należy pamiętać, że rurka PTFE nad prowadnicą kablową musi być podłączona do prawego ekstrudera, a rurka PTFE pod łańcuchem - do lewego ekstrudera.
Na koniec włóż rurkę PTFE z tyłu komory do łącznika. Gdy rurka PTFE jest widoczna w małym otworze przed buforem, oznacza to, że połączenie jest na miejscu.
¶ Krok 16: Zamontuj lewy i prawy hotend oraz silikonowe skarpety
Podobnie jak w przypadku demontażu, jeśli musisz zainstalować hotend, a bloker przepływu blokuje go, musisz przesunąć korbowód blokera przepływu, aby go wyjąć przed montażem, aby zapobiec przypadkowemu wygięciu blokady przepływu podczas montażu hotendu. Podczas przenoszenia, bloker przepływu może nie zostać od razu wsunięty na miejsce ze względu na ograniczenie kąta nachylenia korbowodu. Należy ponownie przesunąć korbowód, aby upewnić się, że magnes na końcu korbowodu jest przymocowany do wspornika magnesu, co gwarantuje, że blokada przepływu jest całkowicie na swoim miejscu.
Przesuń korbowód blokady przepływu, aby przesunąć blokadę przepływu na drugą stronę, a następnie zamontuj lewą dyszę. Dokręć zacisk dyszy i załóż silikonową osłonę hotendu.
Należy pamiętać, że podczas montażu lewej silikonowej osłony należy upewnić się, że nie można jej przechylić, aby uniknąć odkształcenia osłony czołowej obok niej.
Podczas wymiany przedniej osłony głowicy, należy najpierw zatrzasnąć ją pod ekstruderem, a następnie docisnąć, aby zamontować przednią osłonę na miejscu.
Steruj przełączaniem lewej i prawej ekstrudera poprzez ekran, obserwując, czy ekstruder przełącza się prawidłowo, czy hotend podnosi się i opada prawidłowo oraz czy blokada przepływu porusza się prawidłowo w lewo i w prawo. Po zakończeniu testu należy wykonać normalne ładowanie i rozładowywanie lewego i prawego hotendu za pomocą ekranu.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.