Wyłącz drukarkę i odłącz kabel przewodu zasilającego.
Zdejmij tylny panel i zsyp nadmiaru, korzystając z artykułu Wymiana zsypu nadmiaru.
Aby wymienić silnik, najpierw określ, który silnik wymaga wymiany. Następnie zapoznaj się z instrukcją dotyczącą wymiany napinacza XY. Umożliwi to dostęp do silnika i wymianę go w razie potrzeby.
Aby wyjąć silnik A, najpierw odłącz go od reszty systemu. Następnie zdejmij cylindryczny pierścień ferrytowy z silnika. Po zdjęciu pierścienia zwolnij kabel silnika ze sprzączek lub taśm utrzymujących go na miejscu.
Aby poluzować pasek od koła pasowego silnika A, użyj klucza imbusowego lub pęsety, aby delikatnie podnieść go, jak pokazano na poniższym obrazku.
Aby zdemontować silnik A, należy zlokalizować i odkręcić cztery śruby mocujące go na miejscu. Dwie śruby są widoczne, ale dotarcie do pozostałych wymaga długiego klucza imbusowego.
Uwaga: Ważne jest, aby podczas odkręcania śrub mocujących silnik A używać całkowicie namagnesowanego klucza imbusowego. Śruby te są przykręcone dość mocno, dlatego należy zachować ostrożność, aby zapobiec uszkodzeniu nakrętek. Podczas odkręcania śrub należy zachować ostrożność i wywierać delikatny, ale mocny nacisk, aby upewnić się, że nie odrywają się ani nie pękają.
Aby zdemontować silnik A, najpierw poluzuj i wyjmij kabel silnika. Po odłączeniu kabla powinno być możliwe podniesienie silnika A z mocowania. Podczas wyjmowania silnika należy go podeprzeć, aby zapobiec uszkodzeniu.
Aby uzyskać dostęp do płyty MC, należy odłączyć następujące kable: kabel interfejsu MC-AMS od płyty interfejsu AMS, kable MC-AP i MC-TH od płyty MC oraz kabel silnika B. Po odłączeniu tych kabli można zdjąć cylindryczny pierścień ferrytowy z silnika i zwolnić kabel silnika ze wszelkich klamer/zacisków, które utrzymują go na miejscu.
Kontynuuj przechylenie drukarki i pociągnij za pasek osi Z, aby ręcznie obniżyć stół grzewczy tak daleko, jak to możliwe, bez zakłócania usuwania śrub osłony wewnętrznej.
Aby wyjąć gniazdo zasilania, użyj pęsety i delikatnie podważ je z uchwytu. Po poluzowaniu gniazda powinno być możliwe wyciągnięcie go z drukarki.
Konieczne jest zlokalizowanie i odblokowanie dziewięciu śrub mocujących wewnętrzną osłonę na miejscu. Po poluzowaniu śrub można delikatnie podnieść wewnętrzną półkę, aby zrobić trochę miejsca na górze. Umożliwi to dostęp do silnika B i jego demontaż w razie potrzeby.
Aby zdjąć silnik B, należy poluzować pasek z koła pasowego. Za pomocą klucza imbusowego lub pęsety delikatnie podnieś i podważ pasek. Umożliwi to dostęp do silnika i jego demontaż w razie potrzeby. Uważaj, aby nie uszkodzić paska ani koła pasowego.
Aby zdemontować silnik B, należy zlokalizować i odkręcić cztery śruby mocujące go na miejscu. Dwie śruby są wyraźnie widoczne, ale aby dosięgnąć do pozostałych potrzebne będą długie klucze imbusowe.
Uwaga: Podczas demontażu silnika B ważne jest, aby użyć całkowicie namagnesowanego klucza imbusowego, aby zapobiec poślizgowi. Śruby utrzymujące silnik na miejscu mogą być dokręcone dość mocno, dlatego należy zachować delikatny, ale mocny nacisk, aby zapobiec uszkodzeniu nakrętek podczas ich poluzowywania. Zachowaj ostrożność, aby śruby nie oderwały się ani nie złamały podczas ich odkręcania.
Aby wyjąć silnik B, najpierw delikatnie opuść go całkowicie do mocowania, jak pokazano na poniższym obrazku. Następnie ostrożnie podnieś silnik pod kątem, aby uwolnić go z mocowania. Podnosząc go, należy jednocześnie delikatnie wyciągnąć kabel silnika z otworu na kabel, aby upewnić się, że nie zostanie on złapany/zakleszczony.
Aby zainstalować silnik A, najpierw przełóż kabel silnika przez otwór na kabel i umieść silnik na wsporniku silnika. Następnie za pomocą klucza imbusowego lub pęsety zamontuj pasek na kole napędowym. Upewnij się, że pasek jest prawidłowo osadzony na kole pasowym i jest napięty z odpowiednim napięciem. Pomoże to zapewnić płynną i wydajną pracę silnika.
Aby zabezpieczyć silnik A na miejscu, należy użyć klucza imbusowego do zablokowania czterech śrub mocujących go do wspornika silnika. Dostęp do dwóch śrub jest łatwy, ale dotarcie do dwóch pozostałych od góry górnej belki wymaga długiego klucza imbusowego. Po umieszczeniu wszystkich czterech śrub, dokręć je odpowiednią siłą, aby zapewnić pewne zamocowanie silnika. Zachowaj ostrożność i zastosuj delikatny, ale mocny nacisk, aby zapobiec odkręceniu lub złamaniu śrub.
Ułóż kabel silnika jak pokazano na poniższym obrazku. Po prawidłowym ułożeniu kabla zamontuj cylindryczny pierścień ferrytowy i podłącz kabel do złącza na płycie MC. Upewnij się, że kabel jest prawidłowo osadzony w złączu, a pierścień ferrytowy jest prawidłowo zamknięty.
Aby zainstalować silnik B, należy przeprowadzić kabel silnika przez otwór na kabel i umieścić silnik na wsporniku silnika. Po umieszczeniu silnika na miejscu użyj klucza imbusowego lub pęsety, aby założyć pasek na koło pasowe napędowe. Upewnij się, że pasek jest prawidłowo osadzony na kole pasowym i jest napięty z odpowiednim napięciem, aby zapewnić płynną i wydajną pracę silnika.
Aby zamocować silnik B na miejscu, należy użyć klucza imbusowego do zablokowania czterech śrub mocujących go do wspornika silnika. Tylne śruby będą wymagały długiego klucza od góry górnej belki. Po umieszczeniu wszystkich czterech śrub, dokręć je odpowiednim momentem, aby zapewnić pewne zamocowanie silnika. Należy zachować ostrożność i zastosować delikatny, ale mocny nacisk, aby zapobiec odkręceniu lub złamaniu śrub.
Aby ponownie zamontować osłonę wewnętrzną, należy ją ponownie umieścić na miejscu i przymocować do tylnej belki. Po prawidłowym dopasowaniu osłony wewnętrznej użyj klucza imbusowego, aby zablokować dziewięć śrub mocujących ją na miejscu. Upewnij się, że śruby są dokręcone odpowiednim momentem, aby osłona wewnętrzna była bezpiecznie zamocowana na miejscu.
Aby zakończyć instalację silnika B, należy zainstalować cylindryczny pierścień ferrytowy i podłączyć kabel silnika, kabel MC-AP i kabel MC-TH do płyty MC. Następnie podłącz kabel interfejsu AMS do płyty interfejsu AMS i ostrożnie ułóż kabel silnika, aby upewnić się, że jest prawidłowo umieszczony.
Zapoznaj się z Wymiana napinacza osi XY, zamontuj luźny napinacz i ponownie naciągnij pasek.
Zamontuj zsyp nadmiaru filamentu i panel tylny, korzystając z artykułu Wymiana zsypu nadmiaru.
Podłącz kabel przewodu zasilającego, włącz drukarkę i uruchom proces autotestu urządzenia. Jeśli autotest zakończy się pomyślnie, operacja zakończy się pomyślnie.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.