Większość modeli 3D składa się z trójkątnych siatek, co oznacza, że łuki w modelach 3D zostały przekształcone w krzywe w pliku STL przy użyciu wielu krótkich linii prostych. Możesz zaznaczyć opcję "Show Wireframe" w funkcji "Simplify Model", aby zobaczyć trójkątne siatki tworzące model i małe linie tworzące łuki (patrz Uprość model), jak pokazano na poniższym rysunku.
W ten sposób podczas końcowego krojenia i drukowania głowica również będzie się przesuwać i drukować zgodnie z tą ścieżką. Gdy prędkość drukarki jest niska, te gęste ścieżki nie mają oczywistego złego wpływu na jakość druku. Jednakże, gdy prędkość drukowania jest duża, w punkcie zwrotnym odcinka linii zostanie wygenerowana duża liczba przejściowych sygnałów impulsowych, co spowoduje hałas i wibracje.
Aby zaradzić temu problemowi, studio Bambu generuje ścieżki ruchu łukowego, dopasowując je do pewnych akceptowalnych tolerancji, tak aby powstały Gcode obsługiwał ruch łukowy G2/G3. Może to zmniejszyć liczbę punktów zwrotnych segmentów i sprawić, że ścieżka będzie bardziej gładka, a także zmniejszyć wibracje podczas szybkiego drukowania.
Metoda dopasowania łuku opiera się na ArcWelderLib. Szczere podziękowania za udostępnienie kodu źródłowego tak doskonałej pracy.
Wydrukowaliśmy jeden model dwukrotnie i nagraliśmy wideo, aby porównać hałas, wibracje, i jakość.
Proces dopasowywania łuku pokazano na poniższym rysunku. Najpierw znajdź trzy kolejne punkty na ścieżce ruchu głowicy i dopasuj łuk (P1-P2-P3), biorąc opisany okrąg i upewnij się, że maksymalne odchylenie utworzonego łuku od oryginalnej ścieżki jest mniejsze niż maksymalna tolerancja dopasowania wartość (rozdzielczość). Następnie kontynuuj wyszukiwanie punktów na kolejnych ścieżkach, aby potwierdzić, że wartości odchyleń mieszczą się w rozdzielczości, aż do znalezienia punktu będącego poza zakresem, a następnie wyeliminowania go (P6), kończąc dopasowanie łuku dla tych poprzednich punktów (P1-P5). Następnie powtarzaj poprzedni proces aż do końca kodu Gcode.
Tutaj możesz włączyć/wyłączyć funkcję dopasowywania łuku, która jest domyślnie włączona w celu uzyskania lepszej jakości druku w przypadku drukowania z dużą szybkością.
Rozdzielczość to maksymalne odchylenie dopasowanej ścieżki łuków od oryginalnej ścieżki (błąd wysokości łuku). Można zmniejszyć rozdzielczość (zwiększyć tę wartość), aby dodać więcej łuków po pocięciu do mniej dokładnego modelu. Zwykle jednak nie zalecamy ustawiania tej wartości na zbyt dużą. Jeśli spróbujesz narzucić model z niską dokładnością w łuki, ustawiając większą rozdzielczość, model będzie wykazywał znaczne niedopasowanie pomiędzy warstwami, a nawet spowoduje całkowite zniekształcenie modelu.
Poniżej znajduje się porównanie powierzchni łuku modelu po dostosowaniu różnych rozdzielczości:
Jeśli rozdzielczość zostanie zmniejszona na siłę i ustawiona na większą wartość, powierzchnia modelu będzie niewyrównana ze względu na niespójność kształtu dopasowanego łuku pomiędzy różnymi warstwami.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl. za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.