Operacje logiczne są używane do uzyskania nowych kształtów obiektów poprzez Dodawanie, Odejmowanie, i Iloczyn dwóch obiektów. Te trzy popularne operacje Boolowskie wyjaśniono w następujący sposób:
1. Dodawanie łączy dwa obiekty w jeden;
2. Odejmowanie jest wynikiem usunięcia z jednego obiektu części wspólnej z drugim obiektem;
3. Iloczyn zachowuje jedynie część wspólną dwóch obiektów.
Przed wykonaniem operacji Boolowskich należy wybrać dwa obiekty i złożyć je:
Możesz najpierw wybrać część 1 i część 2, a następnie wykonać operację dodawania, która może połączyć dwie części w jedną, optymalizując ścieżkę krojenia i drukowania. Jeśli oba modele nakładają się na siebie bez operacji dodawania, po pocięciu ścieżki będą się nakładać, a dokładna różnica jest następująca:
Aby wykonać operację odejmowania, musisz wybrać część A „odejmij od” (Subtract from), następnie wybierz część B „odejmij za pomocą” (Subtract with) i na koniec usuń dane wejściowe (Delete input), aby móc odjąć część B, która pokrywa się z częścią A. Jak pokazano na poniższym rysunku odejmij część sześcianu pokrywającą się z kulą,
W odróżnieniu od funkcji części ujemnej, ta funkcja umożliwia bezpośredni eksport modelu do pliku STL po operacji odejmowania. Odejmowanie części ujemnych następuje podczas procesu krojenia, a rzeczywista geometria modelu nie zostaje zmodyfikowana. Oznacza to, że nie można wyeksportować pliku STL, który zawiera skutki części ujemnych (szczegóły można znaleźć w Część ujemna).
W operacji iloczynu najpierw wybierz odpowiednio Część 1 i Część 2, a następnie usuń dane wejściowe. Dzięki temu zachowasz tylko część wspólną dwóch obiektów, jak pokazano na poniższym GIF-ie:
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.