Modyfikator (Modifier) to specjalny typ obiektu służący do modyfikowania parametrów w obrębie nakładających się części modelu lub w określonym zakresie wysokości.
Jeśli chcesz dodać wklęsły tekst do swojego modelu, zajrzyj do: Część ujemna
Jeśli chcesz dodać wypukły tekst, zapoznaj się z: Tekst 3D
Kliknij model prawym przyciskiem myszy i wybierz z menu opcję Height range Modifier.
Kliknij opcję Range, aby ustawić określony zakres wysokości modelu.
Można zmienić wiele ustawień. W tym przewodniku prędkość drukowania jest dostosowana odpowiednio do określonego zakresu wzrostu modelu.
Kliknij Slice plate w prawym górnym rogu ekranu. Po zakończeniu dzielenia wybierz opcję Speed w panelu Color Scheme aby zobaczyć różnicę w szybkości pomiędzy szybkością drukowania dla określonego zakresu wysokości i pozostałą częścią sekcji.
Kliknij prawym przyciskiem myszy model na płycie i kliknij Add modifier na pasku menu, aby wybrać typ modyfikatora, który chcesz dodać.
Po dodaniu kliknij płytkę drukującą i przeciągnij myszą, aby uzyskać widok modyfikatora ze wszystkich stron i dostosować jego część, która zachodzi na model.
Uwaga: Każdy model w formacie .stl może zostać użyty jako modyfikator.
- Kliknij Load... w Add modifier aby wybrać plik modelu mający być modyfikatorem.
Krojenie następuje po przesunięciu modyfikatora w żądane położenie.
Po wybraniu modyfikatora, w polu Sparse infill density w pasku menu Frequent po lewej stronie ekranu, wprowadź żądaną wartość gęstości wypełnienia modelu i naciśnij klawisz Enter, aby zastosować.
Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Slice plate. Po zakończeniu krojenia przesuń prawy pasek postępu, aby zaobserwować, że gęstość wypełnienia części pokrytej modyfikatorem jest znacznie wyższa niż reszty porcji.
Kliknij ikonę Text shape.
Wpisz tekst w polu Input text. Możesz ustawić tu czcionkę tekstu, rozmiar, grubość itp.
Przeciągnij tekst i upuść go w dowolnym miejscu modelu.
Kliknij Objects a następnie text_shape.
Naciśnij numer jakiegoś załadowanego filamentu na klawiaturze, aby ustawić kolor tekstu na odpowiadający mu kolor filamentu (np. wciśnij “2” aby ustawić na kolor filamentu załadowanego w drugim slocie).
Kliknij tekst prawym przyciskiem myszy i wybierz Change Type > Modifier.
Dostosuj położenie tekstu tak, aby tekst nachodził na powierzchnię modelu.
Kliknij Slice plate w prawym górnym rogu wkranu. Po ukończeniu krojenia widać, że tekst został przyczepiony do powierzchni modelu.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.