W druku 3D w technologii FDM materiał jest wytłaczany przez dyszę warstwa po warstwie w celu skonstruowania modelu 3D. Zatem podczas drukowania, pierwsza warstwa wytłaczanego filamentu jest dociskana do stołu gdy nie jest jeszcze całkowicie schłodzona. Ponadto, pod wpływem grawitacji, nacisk górnej warstwy może spowodować rozszerzenie wydrukowanej pierwszej warstwy, co nazywa się stopą słonia. Podczas drukowania większych modeli stopa słonia jest zwykle bardziej widoczna.
Gdy w Bambu Studio włączona jest funkcja kompensacji stopy, będzie ona aktywnie zmniejszać pierwszą warstwę, aby skompensować jej rozszerzanie się, tak aby pierwsza warstwa faktycznie wydrukowanego modelu była wyrównana z pozostałymi warstwami. Eliminuje to konieczność ręcznego polerowania wysuniętych krawędzi.
Możesz włączyć tę funkcję w Process - Quality - Elephant foot compensation.
Porównanie podglądu pocięcia przed i po włączeniu kompensacji:
Gdy włączysz Obrys i ustawisz "Brim-object gap" na 0mm, możesz zauważyć że nie przylega on całkowicie do modelu. Jest to spowodowane kompensacją stopy słonia. Jeśli chcesz aby Obrys przylegał w pełni, musisz wyłączyć kompensację stopy słonia.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.