Dawniej, gdy kroiliśmy duży model złożony z wielu obiektów, musieliśmy umieścić ten model/obiekty w kilku grupach:
Po pokrojeniu i wydrukowaniu modelu/obiektów na stole musieliśmy przenieść kolejną grupę modeli/obiektów na stół, zajmowało to dużo czasu i powodowało pewne błędy.
Aby to poprawić, można było umieścić te modele/obiekty w różnych plikach 3mf, każdy z nich zawierający inne elementy do krojenia i drukowania.
Przykładowo do przechowywania powyższych grup używamy 6 różnych plików 3mf (ostatnia grupa nie jest potrzebna do wydrukowania):
Chociaż jest to lepszy sposób niż poprzedni, przełączanie pomiędzy różnymi plikami 3mf jest nadal nieefektywne i nieprzyjazne dla pełnego wycinania i drukowania modelu.
Co więcej, trudno jest zmienić harmonogram obiektów pomiędzy różnymi plikami 3mf, zwłaszcza gdy chcemy rozpocząć nowy wydruk, który grupuje wszystkie uszkodzone obiekty.
Aby rozwiązać ten problem, BambuLab po raz pierwszy na świecie wprowadza na rynek Płyty.
Dzięki Płytom możemy umieścić wszystkie modele/obiekty modelu w jednym pliku 3mf, na różnych płytach. Możemy szybko przełączać się pomiędzy różnymi płytami dla oddzielnych wydruków i mieć pełny obraz całego modelu w widoku Montażu.
Płyta to pojemnik, w którym znajdują się modele. Możemy stworzyć wiele płyt i umieścić modele na różnych płytach. W projekcie jest tylko jedna bieżąca płyta, której można używać do krojenia, podglądu i drukowania.
Na powyższym obrazku w projekcie znajduje się 7 płyt, które są ponumerowane od 01 do 07;
Płyta 01 to aktualna płyta, płyty 02 do 06 odnoszą się do poprzednich grup modeli/obiektów do druku (07 nie wymaga drukowania)
W Bambu Studio możemy jednym kliknięciem utworzyć/usunąć płytę, przełożyć obiekty na inne wydruki, po prostu przeciągając je na inną płytę, a nawet pozwolić, aby płyta zawierała automatyczne planowanie wydruków. Możemy również łatwo pogrupować uszkodzone obiekty na wszystkich płytach, aby wydrukować je ponownie.
Dodaj płytę
Płytkę możemy dodać z paska narzędzi
Płyty zawsze zachowują styl N*N, a początek globalnego układu współrzędnych zawsze znajduje się w początku pierwszej płyty.
Usuń płytę
Możemy usunąć talerz za pomocą ikony „X” znajdującej się w prawym górnym rogu każdego talerza.
Przenoszenie obiektów modelu pomiędzy płytami
Możemy przenosić obiekty modelu pomiędzy różnymi płytami; Gdy tylko obiekt modelu przesunie się na obszar płyty, należy do niej.
Wybór/Krojenie/Podgląd/Druk płyty
Za każdym razem, gdy chcemy pokroić modele na płycie, wystarczy wybrać płytę jako bieżącą, a następnie rozpocząć krojenie.
Możemy wybrać płytę, klikając lewym przyciskiem myszy na pusty obszar.
Po wybraniu płyty, opcje krojenie/podgląd/druk przełączą się na obiekty modelu tej płyty.
Automatyczne układanie na pojedynczym talerzu
Możemy automatycznie układać dany talerz, korzystając z ikony „Arrange” w prawym górnym rogu każdego talerza.
Będzie to miało wpływ tylko na obiekty modelu na tej płycie
Automatyczne orientowanie na pojedynczej płycie
Możemy automatycznie orientować elementy na danej płycie, korzystając z ikony „Orient” w prawym górnym rogu każdej płyty.
Będzie to miało wpływ tylko na obiekty modelu na tej płycie
Globalne automatyczne rozmieszczanie w celu tworzenia/usuwania płyt
Podczas globalnego automatycznego rozmieszczania całkowita liczba płyt zostanie obliczona automatycznie, a płyty zostaną utworzone/usunięte zgodnie z wynikami.
Blokowanie/odblokowywanie płyty
Możemy zablokować/odblokować płytę za pomocą ikony „Lock/Unlock” w prawym górnym rogu każdej płyty.
Gdy płyta jest zablokowana, obiekty modelu na tej płycie nie będą objęte funkcjami „Automatycznego układania” i „Automatycznego orientowania”.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.