Plik STL może zawierać wiele powłok, a każda powłoka jest reprezentowana jako siatka trójkątów. Otwierany plik STL jest importowany jako pojedynczy obiekt, nawet jeśli zawiera wiele pojedynczych powłok.
Czasami musimy podzielić te powłoki, aby umożliwić wydrukowanie modelu i łatwe pokolorowanie lub zastosowanie różnych ustawień drukowania dla obszarów powłoki.
Bambu Studio obsługuje 2 typy podziału: Podziel na obiekty oraz Podziel na części. Obydwa znajdują się na górnym pasku narzędzi.
Podziel na obiekty tworzy indywidualny obiekt dla każdej powłoki i umieszcza każdy nowo utworzony obiekt na stole roboczym.
Zwykle używa się go, gdy model jest za duży do druku lub gdy chcesz wydrukować model w wielu kolorach, ale drukarka nie jest wyposażona w AMS. Po wydrukowaniu obiekty należy złożyć w kompletny model.
Zamiast tworzyć nowy obiekt dla każdej powłoki, funkcja Podziel na części zachowuje pojedynczy obiekt i tworzy dla niego wiele części. Po rozdzieleniu każda część pozostaje w swoim pierwotnym położeniu i nie zostanie przeniesiona na stół tak jak obiekt.
Zwykle służy do dzielenia modelu w celu łatwego określenia filamentu (koloru) dla każdej części. Dzięki temu kolorowy model można wydrukować w całości w jednym zadaniu druku i nie wymaga składania.
(Wskazówka: Możesz szybko wybrać część, wybierając ją z listy „Objects” lub klikając Alt+lewy przycisk myszy)
1. Części są podzbiorem obiektów.
2. Klikając myszką na model na płycie, możesz wybierać tylko obiekty, ale nie części. Jeśli chcesz przenieść część, możesz zaznaczyć część na liście „Objects” lub użyć Alt+lewy przycisk myszy, aby zaznaczyć część, a następnie ją przesunąć.
Na poniższym obrazku „BE-body_stl” jest obiektem, a „BE-body_stl_5” jest jedną z jego części.
3. Pojedyncza część może swobodnie poruszać się w kierunku Z bez dotykania platformy roboczej, ale obiekt musi jedną stroną dotykać platformy roboczej.
Na poniższym rysunku „BE-body_stl” jest obiektem, a „BE-body_stl_5” jest jedną z jego części. Jak widać, „BE-body_stl” nie może zostać przesunięte w górę, ale „BE-body_stl_5” już tak.
4. Po użyciu Podziel na obiekty, użycie funkcji Rozmieść powoduje przegrupowanie obiektów, natomiast po Podziel na części użycie funkcji Rozmieść nie powoduje przestawienia części (na płycie nadal znajduje się tylko jeden obiekt). Funkcja Rozmieść jest przeznaczona dla obiektów, a nie części.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.