Wcześniej, aby precyzyjnie złożyć ze sobą dwa modele, musimy dokładnie obliczyć ich współrzędne. W Bambu Studio w wersji 1.9 wprowadziliśmy samodzielnie opracowane narzędzie do montażu, umożliwiające szybkie i dokładne składanie modeli. Narzędzie to można podzielić na montaż punkt-punkt i płaszczyzna-płaszczyzna.
Wybierz point and point assembly, naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, aby wybrać dwa punkty na modelach, a następnie określ odległość.
Przed użyciem tej funkcji zalecamy połączenie obu obiektów w jeden. Dzięki połączeniu, oba obiekty będą traktowane jako części i można je dowolnie regulować na osi Z. Aby zapoznać się z różnicami pomiędzy częściami i obiektami, zobacz Podziel na obiekty/części.
Jeśli obiekty nie zostaną połączone, każdy z nich musi mieć powierzchnię stykającą się ze stołem grzewczym i nie można ich regulować na osi Z.
Wybierz face and face assembly, a następnie wybierz płaszczyzny na każdym z obiektów, aby złożyć je w oparciu o nie.
Podobnie, połącz dwa obiekty w jeden, a następnie wybierz dwie ściany.
Parallel: Jeśli wybrane ściany nie są równoległe, możesz kliknąć opcję parallel, aby uczynić je równoległymi. Następnie można określić odległości XYZ pomiędzy ścianami.
Center coincidence: połącz dwie płaszczyzny, aby złożyć obiekty.
Flip by Face 2: Obróć obiekt 2 wokół płaszczyzny 2.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.