Bambu Studio udostępnia narzędzie do automatycznego rozmieszczenia wielu obiektów na płytach. Za pomocą jednego kliknięcia można dobrze ułożyć wiele obiektów.
Dostępny jest 1 parametr i 3 opcje, jak pokazano poniżej.
Spacing
: minimalna przerwa pomiędzy sąsiadującymi obiektami.Auto rotate for arrangement
: czy zezwolić Bambu Studio na wypróbowanie wielu kątów w celu uzyskania lepszej aranżacji. Próbowane są maksymalnie 4 kąty (0, 45, 90, 135 stopni).Allow multiple materials on same plate
: czy zezwolić na umieszczanie obiektów z różnych materiałów na tym samym talerzu. Należy pamiętać, że dwa materiały są uważane za różne materiały, jeśli znajdują się w różnych gniazdach AMS, nawet jeśli oba są PLA tego samego koloru.Avoid extrusion calibration region
: czy unikać obszaru kalibracji wytłaczania, który znajduje się w dolnej części stołu grzewczego, jak pokazano poniżej. Jeśli opcja jest wyłączona, ten region jest również wykorzystywany do rozmieszczenia.Podstawowym algorytmem automatycznego rozmieszczenia jest libnest2d, dobrze znany pakiet pakowania 2D. Proces można skrócić jako:
wielokąt rozmieszczenia
wszystkich obiektów do wydrukowania, który składa się z 1) wielokątów projekcji wypukłej 2D, 2) atrybutów, takich jak wysokość, temperatura drukowania, temperatura stołu grzewczego itp. Rzut wypukły to wypukły kadłub wielokąta rzutowanego na stół. Przedmioty, których nie można wydrukować, uważa się za nierozpakowalne i zostaną umieszczone poza wszystkimi płytami. (innymi słowy, największe wymiary obiektu w dowolnym kierunku)spacing
. (Dodaj minimalną odległość odstępu do całkowitych wymiarów obiektu)Wieży wycierania nie można przesuwać w trybie automatycznego rozmieszczania, aby zapewnić najlepszy efekt wycierania (można ją przesuwać wyłącznie ręcznie). Aby uniknąć wycieku, istnieją dwie dodatkowe logiki:
Allow multiple materials on same plate
jest włączona i istnieją obiekty wykorzystujące różne filamenty o tej samej temperaturze stołu grzewczego (np. PLA o różnych kolorach).Gdy kolejność drukowania jest ustawiona na warstwę, wielokąt rozmieszczenia
jest rozwijany ściśle według odstępu parametru. Dlatego obiekty są ułożone ściślej blisko siebie.
Gdy sekwencja drukowania jest ustawiona na "według obiektu", wielokąt rozmieszczenia
jest rozwijany ściśle według wartości max(spacing
, promień_ekstrudera). Ma to na celu zapewnienie, że głowica nie koliduje z już wydrukowanymi obiektami (patrz Drukuj według obiektu). Dlatego obiekty są rozmieszczone znacznie dalej niż w przypadku druku według warstwy.
Można zauważyć, że głowica nie jest symetryczna. Możliwe jest ściślejsze pakowanie obiektów, jeśli ściśle przestrzegamy kolejności druku „od dołu do góry, potem od lewej do prawej”. Ponieważ jednak pozwalamy na swobodne poruszanie się obiektów i dowolne dostosowywanie kolejności wydruku, musimy wykorzystać maksymalny promień do wykrywania kolizji. Aby zachować spójność, algorytm automatycznego rozmieszczania musi używać tego samego promienia ekstrudera.
Istnieją 2 tryby automatycznego rozmieszczenia:
Arrange
w górnym panelu, a wszystkie obiekty zostaną przetworzone. W razie potrzeby można dodać nowe płytki. Alternatywnie użyj klawisza skrótu A
, aby rozmieścić wszystkie obiekty i Shift+A
, aby rozmieścić obiekty na wybranej płycie.Możesz także zablokować
płytę, klikając ikonę kłódki obok niej, a obiekty na niej nie zostaną przetworzone przez automatyczne rozmieszczanie.
Polskie tłumaczenie Bambu Lab wiki jest dostarczane przez get3D.pl za wiedzą i zgodą Bambu Lab i jest oparte na oryginalnej stronie Bambu Lab Wiki. Dokładamy wszelkich starań aby zapewnić aktualność zawartych tutaj informacji, jeśli jednak będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, sprawdź oryginalną stronę.